GAMMAL DIKT FRÅN 8an jag skapat

En juledikt om dom 4 vännerna som små nissar^^
*krax*

Midvinternattens köld är svår.
Vanessa i djupsnö går...
:} (redan nu känner jag mig bäst)
Rävsax under skynke vitt,
knipsar av vanessa på mitt.
Livssanden snabbt för henne tryter
snart i eget blod hon flyter.


Lilla Anna i midnattstimma,
traskar fram i månljusdimma.
Ugglan hoar från sitt näste,
istapp faller från sitt fäste.
Anna spetsas av tappen.
Anna ligger nu död på trappen.


Efter Alex nu maten på bordet lagt,
Linnea norberg går på jakt.
Linnea in i frysen kryper,
fahrenheit i kinden nyper.
Luvan hennes av kylan blir vass.
Linnea omvandlas snabbt till glass.


Alex stiger upp på natten
för att kasta lite vatten,
på typ ...grannkatten?
Under Alex varma sköna toffla,
amanda blir till krämig våffla.


snön ligger vit lite här och var. Ingen jävla kompis kvar.




sjukt kul att läsa igenom mina gamla diaruim från apberget haha , jag skäms typ

Kommentarer
Postat av: Anna

HAHAHAHA du är så jävla klockren!

2009-02-07 @ 19:02:54
Postat av: Skywalker

dikternas diktare är nästan lite imponerad...

2009-02-09 @ 15:53:32
URL: http://sja.blogg.se/
Postat av: amandäääää

haha ett mästerverk alex, ett mästerverk!! ;)

2009-02-19 @ 22:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0