jag är lesslessless

Jag är less på alla *#\+X?!* bantningsmetoder, och alla utseendefixerade tjejer runt omkring mig. (måste få sagt redan nu att det inte är ett påhopp på någon av mina vänner eller så, diskussionen fick mig bara att tänka till.)

Jag tycker att själva principen "äta nyttigt" är så överskattad. Vad är egentligen nyttigt? vad spelar det för roll?
Vem har bestämt att man ska vara smal?
Jag skulle inte bry mig om jag var tjockare än vad jag är nu ( menar inte att jag är tjock men ni förstår vad jag menar)

Jag äter det jag vill och njuter av livet!

Vi hade en diskussion på skolan idag om fetma och usa. den gick till såhär (kortfattat)

(Dom andra) - Jätte många i usa är feta, alltså nästan alla
(jag)                - alltså det är ju fler som är för smala än för feta, det är bara en myt, fast det beror ju på vart man är oxå

* här kommer en massa grundlös statistik om hur feta alla är i usa*

(Dom andra) - Det är as dåligt att vara överviktiga , man dör i förtid och får massa följdsjukdomar
(jag)                -  Det är sämre att ha anorexia?, alla överviktiga lider inte av fetma.
(dom andra) - Ja men du till exempel äter ju as mycket onyttigt, så du ser väl frisk ut på utsidan men kan vara jätte
                           sjuk på insidan..

Vad fan var det för påhopp? , jag mår hur bra som helst, jag väljer bara att inte bry mig om mitt utseende så mycket att jag går miste om en massa härliga saker som INTE ALLS är så farliga som alla säger.
Det är helt idiotiskt att dom ens kan ta upp en sån sak. Då dom själva anser att kolhydrater och fetter kan ge en följdsjukdomar och att man dör i förtid , men smiter ändå ut på raster och tar en rök?
Säg vem som gör mest rätt då?

1. Jag som äter godis och VIT VANLIG PASTA, ooh så farligt, men tränar bort det (om det behövs) och springer för mitt hjärtas skull ,
Eller
2. dom som avstår från sånna onyttigheter men röker istället.
    sen när går det att träna bort?

Visst det är upp till var och en att välja vad man vill äta och hur man vill se ut osvosv. Men sluta upp med att snacka ner överviktiga, det mest hälsosamma är inte att vara smal i vissa fall.

Om jag nu dör i förtid av att ha levt med denna inbördes sjuka kropp så har jag iaf levt mitt liv till fullo och mått gott undertiden :)

 Jag just nu..


Jag innombords?

Kommentarer
Postat av: Aannoe

HAHAHAHAHAHAAH bild nummer 2! HAHAHAHAAH guuummmannn säg till om de är så du mår innombords :/

2009-06-03 @ 16:36:56
Postat av: jonna stonemoutine

"jag måste meddela er att jag åt godis idag .. och jag har inte promenerat och inte druckit grönsaker , men fråånochmed imorgon drar jag igång" haha är inte det lite att säga emot sig själv? ;P sen tycker jag du har virdit diskutionen ganska mycket,

2009-06-07 @ 21:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0