har jag fel , så rätta miG!

Jag och min vän Rikard har funderat en del över hur man ska se på saken " att sno cyklar  "
och vi ser på det hela som välgörenhet..
och även som att man städar upp i sverige! :)

givetvis så finns det gränser, så som:

man får inte ta låsta cyklar
man får inte ta cyklar som står på någons gård
man får inte ta cyklar med barnstol där bak
man får inte ta cyklar med stödhjul, eller som tillhör ett barn

haha! , så ligger det till iaf,

men tänk er när ni ser en dumpad cykel, helt sliten osv.. exakt vad får er att INTE ta cykeln?

 
Om cykeln var en katt, som låg helt misshandlad på en gräs plätt, övergiven och ensam..



skulle du då lämnat in den till polisen så att personen som äger denna katt kan få tillbaka den?
för att fortsätta med att misshandla den?
NÄ! det skulle du inte du skulle tagit den till ditt hem och pysslat om den och skänkt kärlek,
för att du vet att du kan ta hand om den mycket bättre än den som dumpade den helt misshandlad och ensam på gräsplätten.

Så ser jag på saken!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahhaha, så sant, rolig jämförelse med katten, håller verkligen med om att det borde vara okej, låser man inte cykeln får man skylla sig själv ^^

2009-05-05 @ 18:11:42
Postat av: EN TJEJ I STORSTAN - illustration & form ..

Sorry för denna reklamkommentar ....

MEN just nu har jag en tävling i min blogg där man kan vinna en GRATIS design .. Var med & tävla du också :)



http://entjejistorstan.blogg.se/2009/may/designutlottning-nummer-tre.html#comment



/ En tjej i storstan

2009-05-05 @ 19:41:20
URL: http://entjejistorstan.blogg.se/
Postat av: camilla

hahah, men du kan väl inte jämföra en katt med en cykel? xD

2009-05-06 @ 18:32:00
URL: http://cmillaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0