Oliv-focaccia

Idag såg jag ett matlagningsprogram och var något inspirerad att baka själv så det blev hembakat focacciabröd!


Brödet på bilden är inte mitt bröd men ungefär...
Jag tryckte ner lite oliver i det också!

För er som blev extremt sugna på detta gudomliga bröd, ska jag nu ge ut receptet

4,5dl mjöl
1tsk salt
1tsk socker
1tsk bakpulver
4dl fil

Blanda ihop allt med fingrarna formade som en klo (träna på klon framför spegeln för bästa resultat)
platta ut på en plåt, tryck små hål, tryck i oliver eller vad du nu är sugen på,
exempelvis: fetaost, soltorkade tomater, bärs, rosmarin, kladdkaka eller nått
sen äre bara havssalt och oljan kvar!
230 grader 15 min *tummen upp*


Kommentarer
Postat av: uppi uuuu

Såg super mumsigt ut (!!)

2010-11-02 @ 21:00:16
URL: http://unnif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0