sååja

Jag tycker att det är tråkigt att man inte får ha självförtroende.

Då tänker ni säkert klart man får?, det är ju det alla betalar stora summor för att få om man mår dåligt tillexempel...
men det får man inte! man får inte ens uppskatta en komplimang eller vara glad över att någon tycker om en,
det är accepterat då man låtsas som att man inte själv tycker så,

tex.  om någon säger är du bra på att spela fotboll?
då är det accepterat att säga , Nä... men om man skulle sagt "ja det tycker jag!" då är man antingen en diva eller har för bra självförtroende?
varför frågar man då en sån fråga? om man inte ens vill ha ett svar.

Eller om någon skulle säga, gud vad fin du är .. fast det är väl inte bara jag som sagt det till dig,
Vad ska man svara då?
man kan ju inte säga , jo nå har jag hört den förut ! men man kan ju inte heller bete sig emo och ba nej alla tycker att jag är ful förutom duuu .. buuhu. jävligt tråkigt

Tillexempel tidigare idag så kollade jag på applikationen "are you intrested" på facebook , och såg att det var några som klickat ja på mig, då sa jag , åh vad roligt att det är folk som klickar ja på mig!
och som svar av personen jag var med fick jag
"hon med självförtroendet..  lite divigt var det där"

alltså va? jag förstår verkligen inte varför det där var divigt? , får man inte bli glad över att folk uppskattar sitt utseende ?
det betyder ju inte att jag själv tycker att jag är en gud utan att jag uppskattar att andra stod mellan ett val av ja och nej men valde ja.
jag har verkligen inte världens bästa självförtroende, och har inte det pga massor av olika anledningar, men då man nån gång testar att boosta sig självpå något sätt så blir man nedtryckt på direkten

det finns gränser dock, kanjag tycka, om man uttrycker sig som BÄST eller så, men snälla , tryck inte ner folk som svarat på en fråga som DU själv uppmanat ett svar till.

aja peace


Kommentarer
Postat av: Cryptic, cryptic pour me another glass

Den hemska svenska jantelagen :F

...men jag håller med dig!

Och Fyskam(capitalized F), för dom som håller käften om vad dom tycker!

Känns som jag blev lite för allvarlig nu så jag slutar här...







Fear not!

Kusinkusin



(Var tvungen! Det lät som jag missa något intressant)

2009-04-06 @ 15:17:38
Postat av: en av de tre muskutörerna

woaah that's some deep shit dude

2009-04-06 @ 22:24:43
Postat av: Josefin

Självförtroende är en bra grej!

2009-04-07 @ 21:10:11
URL: http://josfin.blogg.se/
Postat av: Izabelllleee

BRA SAGT!

2009-04-08 @ 18:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0