Lilla fläckskolan

De här tipsen hittades på hemsidan iHemmet!
Man vet aldrig när man behöver lite fläckborttagnings kunskap! hehe
Jag bjuder på den iaf

Blodfläckar: Kallt vatten och salt.
Bärfläckar: Citronsyra som lösts i ljummet vatten. Skölj noga.
Kulspetspenna: Fukta med T-röd. Sedan ammoniak och tvålvatten. Skölj noga.
Läppstift: Fukta med T-röd. Skölj med ljummet vatten.
Stearinfläckar: Kyl ned stearinet. Försök sedan plocka bort så mycket som möjligt. Värm bort med strykjärn.
Vinfläckar: Använd ammoniak och tvålvatten. Skölj med ljummet vatten.


Kommentarer
Postat av: Oskar Wernersson

För vinfläckar finns ju dessutom vinborttagningsmedel och/eller man är snabb på att upptäcka fläcken när den fortfarande är färsk ska man hälla salt på den så är saken biff!

2010-04-15 @ 16:44:43
URL: http://osskie.se
Postat av: Alex

jag brukar också bara köra på salt! det funkar ju, men det kanske är tänkt för sådana som inte bemästrar saltet. krävs ju lite skillz och du vet det!

2010-04-16 @ 08:22:56
URL: http://pprowse.blogg.se/
Postat av: unni

mina blodfläckar funkade med endast kallt vatten och hårt skrubbning, och vinfläckarna brukar jag köra med diskmedel undrar om det är färgblindhet (fläckarna är kvar men jag väljer att inte se dom) eller just magic-fingers?

2010-04-16 @ 22:40:36
URL: http://unnif.blogg.se/
Postat av: alleballe

är man snabb med blod så funkat kallt vatten faktiskt, men LE Mind är en stark grej det där, det kanske är så att man bara inbillar sig att det funkar haha;D men är det så är jag lika nöjd ändå

2010-04-17 @ 14:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0