CheeseCake

Måste få visa upp min fina skapelse!

Första försöket till en cheesecake!



Botten:
12 digestivekex
75g smör

Fyllning:
800g philadel.ost
2 dl strösocker
1 msk vaniljsocker (lite mer skadar inte)
2 msk vetemjöl
0,5 tsk salt
4 ägg

Krossa kexen och smöret i en mixer. Tryck ut blandningen med kärlek i en bakform med löstagbar kant.
Det ska bara vara en botten så lek inte duktig och tryck upp efter kanterna,
OBS! det ska BARA vara en botten.

Ställ in i kylen, sätt på ugnen på 175 grader.

Rör ihop philadelphiaosten med sockret och vaniljsockret i en skål. Blanda ner vetemjölet och saltet och rör tills du blir rikitgt less

Rör ner äggen – ett i taget – så att de blandas ut ordentligt i smeten.

Häll i den SLÄTA smeten i formen med kexbotten. Grädda i nedre delen av ugnen i lite mindre än 45 minuter för min blev lite seg. Kakan kan verka sladdrig men den stelnar när den svalnar.

Låt kakan kallna helt och lossa den sedan från formen med kniven du gjorde på slöjden så att du får användning för det någongång iaf...

Toppingen jag har på min är passionsfruktshemlis med lime, och hackade jordgubbar!

Färdig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0