Makeupskolan

Äntligen tog jag tag i att fota hur jag sotar mina ögon.
Efter att ha bråkat med min pojkvän om att man inte kan kittla en person som sminkar sig så utmanade jag honom att testa själv på mitt andra öga. Det är anledningen till att jag bara visar ett , haha.

Nu sitter det säkert en hel hög med stylister där hemma och gråter men nu jävlar ska det läras ut hur jag gör i alla fall!


Steg 1. foundation


Steg 2. Kajal


Steg 3. Brun Ögonskugga - Här har jag använt en pensel för ögats globlinje. Jag tycker att det är lättare att få till en bra form på sotningen om man sotar en "mall" med brun ögonskugga först (som är lättare att hantera och att sudda ut) När jag sotar globlinjen låter jag penseln ligga mot "ögonlockspartiet" ovanför så sotas det samtidigt och får det en fin form. 


Steg 4. Svart ögonskugga - Mascara
Nu ska det sotas på precis samma ställe som förut fast med svart ögonskugga. När du är klar med det drar du på ett bredre lager med kajal till för ett intryck av tätare ögonfransar. När jag sotar under ögonen brukar jag ta bort i stort sätt allt med en torr tops för att bara behålla skuggningen det ger. Att ha för mycket svart under ögat ger ett förminskat intryck

KLART! Glöm inte ögonbrynen, det ger ett bättre helhetsintryck då det ramar in ansiktet :)
Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Unni

sv; KUNGLIGT VÄNNEN!

2011-04-17 @ 18:29:09
URL: http://unnif.blogg.se/
Postat av: Anna

Alex, du gör dina makeupartist-vänner stolta!

2011-04-18 @ 17:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0